Seniorzy na XVIII Rajdzie Rodło w Malborku

W dniach od 18 do 20 maja 2012 roku seniorzy naszego kręgu „Dęby” brali udział w XXVIII Rajdzie „Rodło”. Na starcie stawiło się nas 11 osób.

Do Malborka dotarliśmy pociągiem.

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Zamek w Malborku. Spotkaliśmy się z druhem hm Józefem Kozłowskim założycielem drużyn zuchowych w Hufcu Lębork w latach 50. XX wieku i czynnym instruktorem Hufca w tamtym okresie. Były łzy radości i wspomnienia młodych lat.  Bardzo interesujący dzień zakończył się kominkiem.

Drugi dzień minął pod znakiem pleneru. Z Buczyńca płynęliśmy po pochylniach kanału Ostródzko-Elbląskiego! Po drodze zwiedzaliśmy zamek w Waplewie Wielkim oraz kościół w Świętym Gaju. Wieczorem kominek. Po kominku ok. godziny 22 grupa naszych seniorów udała się na noc z duchami do zamku/ Noc w Muzeum/.

W niedzielę msza święta koncelebrowana, potem apel, a po apelu grochówka. Szkoda, że Rajdowe dni minęły tak szybko. Pozostały nam wspaniałem wspomnienia oraz postanowienie powrotu na trasy Harcerskiego Rajdu "Rodło" w przysłym roku. Do zobaczenia na harcerskim szlaku...

Na podstawie dostarczonych materiałów przez Dh Jadwigę Szczepańska materiał opracował hm Ryszard Wittlieb